Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Podoby inzerce subjektů estetické chirurgie v letech 2011-2012
Brezík, František ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Hejlová, Denisa (oponent)
Bakalářská práce názvu "Podoby inzerce subjektů estetické chirurgie v letech 2011-2012" se snaží přiblížit současnou oblast estetické chirurgie. Zásadní roli hraje komerční komunikace, jež se podílí na změně vnímání této oblasti. V práci je nejprve představen diskurz estetické chirurgie mimo lékařskou praxi. Ten přibližuje obecné informace o produktu a cílové skupině. Důležitou roli zde hraje jasné genderové vymezení - na ženy je cílena absolutní většina komerčních sdělení z této oblasti. Následuje analýza podob inzerce, která vychází z materiálů v tisku (především časopisy pro ženy). Cílem je postihnout hlavní motivy, které formují podobu inzerce. Mezi ně patří využití techniky nebo autority lékaře v komerční rovině sdělení. Tyto motivy jsou popsány a v poslední části jsou interpretovány v širším kontextu. Ten zahrnuje myšlení těla, jež je v souvislosti s estetickou chirurgií podstatným prvkem. Tělo se v inzerci stává znakem, který hraje roli vzoru. Ten působí jako apel na ženy tím, že podtrhuje strach ze stárnutí. Estetická chirurgie jako disciplína však naznačuje jiné chápání těla: jako zdroje. Interdisciplinární charakter této práce rozvede tuto problematiku také v souvislosti s etickými otázkami.
Líčení ve vztahu k psychickým proměnným
SBOULI, Angelika
Tato práce si vytkla za cíl získat detailní vhled do problematiky líčení žen a psychologických souvislostí, jež se k tomuto fenoménu vážou. S využitím dosavadního výzkumu vztahujícímu se k takto definovanému tématu práce ve své teoretické části objasňuje význam pojmu líčení, historické počátky a vývoj líčení, vztah líčení k atraktivitě, motivaci a sebepojetí žen. Jádrem praktické části je kvalitativní analýza, která mapuje souvislosti vztahující se k výše uvedeným atributům. Sběr dat probíhal pomocí hloubkových polo-strukturovaných rozhovorů a byl proveden na výzkumném vzorku sedmi participantek, které líčení denně využívají. Důvodem pro tuto formu sběru dat byla snaha získat detailní vhled do osobního vývoje a proměny stylu líčení v průběhu dosavadního života participantek a rovněž odhalit, jaké okolnosti dávají respondentky do souvislosti se svým líčením. Pro analýzu získaných dat byla nejprve použita metoda otevřeného kódování, ze kterého bylo získáno 189 kódů, 60 subkategorií a 14 kategorií. Následně byly výsledky vícečetné případové studie shrnuty v mezikazuistickém srovnaní za použití dříve získaných kategorií a kódů z otevřeného kódování. Ukázalo se, že hlavní aspekt vývoje stylu líčení v dosavadním životě participantek podílejících se na této studii spočívá především v postupném snižování nanášeného množství kosmetických dekorativních produktů a v získané zručnosti v líčení. Z faktorů, které mají vliv na motivaci participantek k líčení, byly nejčastěji zmiňován vliv společnosti a stav svého partnerského života: relativně vysokou míru vlivu na rozhodování má to, zda participantky v daném čase mají či nemají partnera. Jako motiv pro využívání líčení pravidelně uvádí především vliv společnosti.
Podoby inzerce subjektů estetické chirurgie v letech 2011-2012
Brezík, František ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Hejlová, Denisa (oponent)
Bakalářská práce názvu "Podoby inzerce subjektů estetické chirurgie v letech 2011-2012" se snaží přiblížit současnou oblast estetické chirurgie. Zásadní roli hraje komerční komunikace, jež se podílí na změně vnímání této oblasti. V práci je nejprve představen diskurz estetické chirurgie mimo lékařskou praxi. Ten přibližuje obecné informace o produktu a cílové skupině. Důležitou roli zde hraje jasné genderové vymezení - na ženy je cílena absolutní většina komerčních sdělení z této oblasti. Následuje analýza podob inzerce, která vychází z materiálů v tisku (především časopisy pro ženy). Cílem je postihnout hlavní motivy, které formují podobu inzerce. Mezi ně patří využití techniky nebo autority lékaře v komerční rovině sdělení. Tyto motivy jsou popsány a v poslední části jsou interpretovány v širším kontextu. Ten zahrnuje myšlení těla, jež je v souvislosti s estetickou chirurgií podstatným prvkem. Tělo se v inzerci stává znakem, který hraje roli vzoru. Ten působí jako apel na ženy tím, že podtrhuje strach ze stárnutí. Estetická chirurgie jako disciplína však naznačuje jiné chápání těla: jako zdroje. Interdisciplinární charakter této práce rozvede tuto problematiku také v souvislosti s etickými otázkami.
Vnímání krásy - biologické vs. kulturní determinanty
Obdržálková, Zita ; Soukup, Václav (vedoucí práce) ; Soukup, Martin (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou biologických a kulturních determinant ovlivňujících vnímání krásy. Snaží se zjistit, zda vnímání krásy u lidí má společný biologický základ nebo zda je vnímání krásy čistě sociokulturním konstruktem - produktem dané kultury. Z pohledu biologických determinant se zajímá o biologické procesy, které vnímání krásy významně ovlivňují. V této souvislosti se jedná především o pravděpodobně vrozené, evolucí vytvořené adaptace vnímání krásy, účinky kognitivních systémů mozku, ale také neuronální koreláty, které v mozku zpracovávají vjemy krásných objektů. Z oblasti kulturní determinant jsou představeny studie zdůrazňující kulturní odlišnosti ve vnímání krásy v průběhu vývoje jednotlivých kultur a rovněž napříč kulturami. Dále je předmětem zájmu této práce také estetické pojetí subjektivní a objektivní krásy a s tím spojená koncepce krásy založené na matematických vztazích. V této souvislosti je představena problematika možnosti sestrojení univerzálně krásných objektů založených na předem daných matematických vztazích, a rovněž možnost exaktního měření krásy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.